Kolorowe nogi u stonogi
Odbite rączki w farbie i na papierze naszych milusińskich utworzyły ''ŻŁOBKOWĄ STONOGĘ''. Stonoga miała pokolorowane nogi i jak w wierszu Jana Brzechwy ...''Ucieszyło to stonogę, więc ruszyła szybko w drogę.''
Odbite rączki w farbie i na papierze naszych milusińskich utworzyły ''ŻŁOBKOWĄ STONOGĘ''. Stonoga miała pokolorowane nogi i jak w wierszu Jana Brzechwy ...''Ucieszyło to stonogę, więc ruszyła szybko w drogę.''
W tym miesiącu dzieci ze żłobka poznawały naszego węża spacerowego. Dzieci uczyły się trzymać odpowiednio za rączki, aby mogły bezpiecznie spacerować w grupie.
Witamy wszystkich Akademików w nowym roku szkolnym 2024/2025.
Tuż przed zakończeniem wakacji nasi nowi najmłodsi akademicy mogli przyjść do przedszkola z rodzicami aby rozpocząć adaptację przedszkolną.
Dnia 19 września 2024 r., w Sali Lustrzanej MDK w Lubaniu, uczniowie Szkoły Podstawowej nr 4 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Lubaniu wraz z rodzicami uczestniczyli w uroczystości wręczenia stypendiów oraz nagród Burmistrza Miasta Lubań.
„Każdy przedszkolak dobrze wie, że kiedy 20 września zbliża się, od najmłodszego, aż po starszaka, wszyscy świętują Dzień Przedszkolaka"
"Moc Kropek: Odkrywaj, Twórz, Inspiruj" pod takim hasłem klasy I-III uczestniczyły w tygodniowym projekcie edukacyjnym. Celem tych zajęć było rozbudzanie u dzieci kreatywności, pomysłowości i zachęcenie ich do działania. Przez cały tydzień nasze lekcje wypełnione były kolorowymi kropkami. Uczniowie poznali genezę tego święta, wysłuchali opowiadania na temat tego, jak zwyczajna kropka zmieniła świat małej dziewczynki o imieniu Vashti. Najmłodsi wykonywali również prace plastyczne, przeprowadzali eksperymenty i rozwiązywali zagadki oraz łamigłówki. Z kolei uczniowie klas 4-8 wzięli udział w grze „Poszukiwacze kropkowych tajemnic” i rozwiązywali zadania w ukrytych planszach z kodami QR. Podsumowanie projektu ,,Z Kropką” odbyło się 18 września na boisku szkolnym. Była to nie tylko świetna zabawa, ale także doskonała okazja do integracji i współpracy. Było kolorowo, „kropkowo” i radośnie. Zostały również ogłoszone wyniki szkolnego konkursu plastyczno-technicznego ,,Z Kropką”. Wyróżnienia otrzymali: Ignacy Karpiej (kl. 1c), Maja Pelczyk (kl. 2b), Michał Spiżarski (kl. 3c). Gratulujemy! Oby każdy dzień był okazją do odkrywania i rozwijania pasji oraz talentów, bowiem że każdy z Was ma jakieś ukryte zdolności.
Dnia 19 września, w Sali Lustrzanej tutejszego MDK, uczniowie lubańskiej Jedynki wraz z rodzicami uczestniczyli w uroczystości wręczenia stypendiów oraz nagród Burmistrza Miasta Lubań. Wyróżnienia te są przyznawane uczniom klas 4-8 szkół podstawowych za wybitne wyniki w nauce w roku szkolnym 2023/24 w ramach „Lokalnego programu wspierania edukacji uzdolnionych dzieci i młodzieży szkół podstawowych z terenu Gminy Miejskiej Lubań”. W gronie nagrodzonych znalazło się aż dwadzieścioro uczniów SP1, którzy uzyskali średnią ocen co najmniej 5,6. Stypendia otrzymali zatem: Alicja Chawchunowicz, Julia Janicka, Alicja Kicuła, Paweł Kiełdanowicz, Nadia Kłys, Mateusz Krężel, Aurelia Łyp, Eryk Łyp, Yuliia Martsypaka, Julia Mastyka, Amelia Mowczko, Julia Olszewska, Adam Ossowski, Hanna Pasiak, Zuzanna Patron, Maja Sałandyk, Kacper Sazoński, Carmen Szuba, Oskar Usyk oraz Aleksandra Wawrzyniak.
Od września lubańska Jedynka bierze udział w ogólnopolskim programie edukacyjnym dla szkół podstawowych „MegaMisja”. Jest to cykl zajęć dla dzieci z kl. I-III w oparciu o scenariusze opracowane przez ekspertów. Dzięki ciekawym historiom z zabawnym Psotnikiem, nasi uczniowie będą się świetnie bawić, uczestnicząc w wyzwaniach i ćwiczeniach. Ponadto rozwiną w praktyce swoje MegaMoce, czyli kompetencje społeczno-emocjonalne (umiejętność współpracy, komunikacji, rozumienia emocji swoich i innych, krytycznego myślenia czy kulturalnej dyskusji) oraz cyfrowe. Warto dodać, że nasza placówka jest jedną z kilku w województwie dolnośląskim, które zostały przyjęte do projektu. Honorowy patronat nad „MegaMisją” objęli: Minister Cyfryzacji i Minister Edukacji. Koordynatorką programu w SP1 jest zaś pani Elżbieta Chilińska – nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej.
Lekcje plenerowe to wspaniała alternatywa dla zajęć w szkolnych ławkach. Świeże powietrze i obecność natury mogą nie tylko rozbudzać ciekawość dzieci, ale też wspomagać kształtowanie postaw ekologicznych. W tym roku szkolnym uczniowie wszystkich klas biorą udział w projekcie pod hasłem „Lekcje w terenie”. Zaczęli najmłodsi… W dniu 18 września pierwszaki wyruszyły na wyjątkową lekcję do pobliskiego parku. Podczas spaceru dzieci miały okazję używać lup, aby dokładniej przyjrzeć się zachodzącym zmianom, z zaciekawieniem badali też tekstury liści czy kształty nasion oraz drobne owady. Następnie dzielili się swoimi odkryciami, co sprzyjało rozwijaniu umiejętności pracy zespołowej i komunikacji.